25. september 2019

Syv tips til at finde de gode historier i virksomheden

Af Nina Faurby Gadgaard
Der findes mange metoder til at opsnuse historier med stærkt PR-potentiale i en organisation. I denne artikel har jeg udvalgt syv. Fælles for dem er, at de er meget operationelle og ofte udspringer af et langt sejt træk, der hedder relationsopbygning.
Læs mere
25. september 2019

Der er ingen plan for toplederkommunikation

Af Anders Monrad Rendtorff
Toplederkommunikation er normalt drevet af en ad hoc tilgang uden strategisk sigte, viser foreløbige resultater fra et forskningsprojekt lavet i et samarbejde mellem RelationsPeople og Københavns Universitet.
Læs mere
25. september 2019

”Wallah din slendrian, pas på dit pudseløjerlige sprog!”  

Af Monica Wass
Er du vaks ved havelågen, når det kommer til slang og nye smarte ord? Eller står du af i ren kvababbelse? Med inspiration fra et kundebesøg, sætter vi hos RelationsPeople det danske sprog under lup og undersøger, om vi selv kan redde truede ord fra at uddø ved at implementere dem i vores dagligdagssprog. Og om nye og gamle ord kan kombineres og skabe noget unikt.
Læs mere
27. august 2019

Strategisk rådgiver. Teori er ikke nok

Af Kristoffer Kej
Sammen med K-forum har vi udviklet et intensivt forløb over to dage, hvor kursisterne bliver klædt på til at sætte sig igennem som strategiske rådgivere. Forløbet er en videreudvikling af den populære K-dag om kommunikationsstrategi, som har kørt i flere år. Her har vi dog oplevet, at en væsentlig barriere for at arbejde mere strategisk i praksis har været, at mange har haft svært ved at sætte sig igennem som rådgivere i hverdagen. Derfor et nyt forløb, der sætter fokus på netop rådgiverrollen.
Læs mere

Pages