4. december 2017

Kommunikationsdirektørens rolle i forandring: Fra alvidende ”orakel” til relationel ledelse

Af Anna Vibeke Nielsen, Konsulent
Dagens kommunikationsdirektører skal tilpasse sig en omverden, der er i konstant forandring. En omverden, hvor kompleksiteten er intensiveret, og hvor det er vigtigt at have formål og vision klarere end nogensinde. Det stiller nye og større krav til de kommunikationsansvarlige. I et interview med Helle Børglum, Executive Coach og Associate Partner hos RelationsPeople stiller vi skarpt på kommunikationsdirektørens rolle i dag og konkrete handlemåder til, hvordan man lykkes i den moderne organisation.
Læs mere
4. december 2017

Lederkommunikation i praksis: Interview med Lisa Gubi Mørz, Head of Change and Leadership Communication, Danske Bank

Af Kristian Eiberg, Adm. direktør, partner
Når organisationsændringer eller implementering af nye IT-systemer er på agendaen, er ikke alle mellemlederne lige godt rustet til at forklare deres medarbejdere, hvad konsekvenserne er af forandringerne. De fleste mellemledere er nemlig specialister, der mangler topledernes autoritet, træning og personlige ambition om at være en god kommunikator.
Læs mere
4. december 2017

Styrk din rolle som toplederens rådgiver

Af Kristian Eiberg, Adm. direktør, partner
Gennem de sidste to år har vi gennem analyser, seminarer og strukturerede udviklingsforløb for kommunikationschefer- og direktører undersøgt, hvordan de får succes som rådgivere for topledelsen. Der tegner sig et ret tydeligt billede af, at den succesfulde rådgiver arbejder med sin egen udvikling på tre områder: Det kommunikationsfaglige, den ledelsesmæssige og det personlige.
Læs mere
3. december 2017

5 tips til håndtering af fake news

Af Maria Holst Mouritzen , Konsulent, Head of Digital
Hvad gør du, hvis din virksomhed bliver angrebet med opfundne eller misvisende historier om jer? Har I tænkt det ind som en del af jeres krisehåndtering? Krisekommunikationen med at ”lægge sig fladt ned” eller undskylde over dårlig kundeservice kan ikke bruges i sammenhæng med fake news. Her skal andre midler til, hvis din virksomhed bliver ramt af kritik, du slet ikke kunne forudse.
Læs mere

Pages